Vývoj SEO pro rok 2026: Má stále smysl v éře AI?
V tomto článku se zaměřím na vývoj SEO pro rok 2026, kdy se zdá, že ve vyhledávání i marketingu bude dominovat umělá inteligence (AI). Položíme si otázku, zda má SEO stále smysl a v jaké podobě.
Je to už nějakou dobu, co Microsoft spustil svou AI ve vyhledávání Bing, následovalo OpenAI s ChatGPT a Google se svou AI, a pak další. Tím začal celosvětový závod v oblasti AI.
Mění se úplně vše?
Nyní je více než jasné, že zde máme nový trend, který rychle a často neřízeně mění naši práci k nepoznání. Marketing už nikdy nebude tím, čím býval, protože se mění možnosti, které v marketingu máme. S tím se postupně mění i nákupní návyky uživatelů. V roce 2026 však nepůjde jen o nákupní návyky, ale obecně o způsoby používání internetu, protože AI proniká doslova všude.
A co SEO?
SEO, tedy disciplína být vidět na internetu i bez reklamy, určitě ještě nějakou dobu nezmizí. Vyhledávače ho stále budou brát v potaz. Lidé budou dále hledat na internetu. To se prostě nezmění. Mění se pouze způsob hledání. Kromě strohých slov a frází nyní můžeme hledat kontext, místo jedné věty můžeme popsat celou svou představu a AI ji zpracuje a odpoví na ni.
Kde AI ty informace vezme?
Obsah bude stále důležitý
Když mluvíme o běžně dostupných AI modelech, které umí hledat na internetu (ChatGPT, AI overview v Google, Copilot v Bingu a našich PC atd.), jejich kouzlo spočívá v tom, že dokážou najít, co chceme, díky tomu, že AI našla na internetu dostatek obsahu relevantního pro konkrétní vyhledávací dotaz.
Pokud chcete mít šanci, aby vás AI našla a lidem zobrazila, je důležitý obsah na webu. Obsah by měl být:
- Aktuální a hodnotný
- Pravidelný, dostatečně obsáhlý a výmluvný
A ano, měl by stále obsahovat určitá klíčová slova a fráze, ale už se nemusíme bavit o nějakém limitu znaků.
Existují i nástroje, které dokážou poradit, s jakým obsahem na webu pracovat a pro co ho optimalizovat, ale o tom budou až další články. 🙂
Nenechte si ujet vlak
Vzhledem k tomu, že AI se mění doslova po týdnech, je důležité sledovat trendy a reagovat na ně na svých webech. Ale nezapomínejte na „zdravý rozum“! I když se to může zdát, ten je stále důležitější.
Co si myslíte o AI a SEO v roce 2026 vy? Podělte se o své názory v komentářích.

