Kurzy vs. reklama: Co vám skutečně pomůže rozjet podnikání?

Byly ty kurzy vůbec k něčemu? A proč 5 000 Kč na reklamu může změnit vaši podnikatelskou budoucnost Možná stále hledáte ten správný recept, jak podnikat. Tento článek vám může pomoct změnit úhel pohled a možná vás i trochu naštve. Ale vydržte až do konce. Tolik kurzů, tolik očekávání. A výsledek? Pravděpodobně jste stejně jako […]

Uživatelské návyky a jejich projev v marketingovém rozhodování

Zdá se to jako neuvěřitelné, ale stále je mnoho podnikatelů, kteří mají pocit, že jim bude fungovat vše, co doporučuje někdo jiný. Za svou historii jsem potkal řadu online podnikatelů, s řadou z nich jsem i spolupracoval, a řada z nich již neexistuje. Jejich problém byl, že chtěli to samé, co fungovalo jim, doporučovat všem […]

Přehled ChatGPT modelů dle úkonů – září 2025

Jaký model použít na konkrétní typ práce? Tady najdete jasné a stručné doporučení včetně důvodů a poznámek k výkonu modelů GPT-4o, GPT-4-turbo a GPT-3.5. Podklady jsou aktualizovány k září 2025. 📚 SEO články ✅ Doporučený model: GPT-4-turbo nebo GPT-4o ✍️ Kreativní copywriting ✅ Doporučený model: GPT-4o 📊 Technické psaní ✅ Doporučený model: GPT-4-turbo nebo GPT-4o […]

Základní přehled ChatGPT modelů – září 2025

Tento přehled slouží jako praktická orientace pro jednotlivce i firmy. Obsahuje základní informace o dostupnosti, schopnostech a vhodnosti jednotlivých modelů ChatGPT k září 2025. Model Dostupnost Použití Výhody Nevýhody GPT-3.5 Free, Plus, API Základní textové úkoly Rychlý, nenáročný Omezený kontext, nižší přesnost GPT-4-turbo Plus, API Copywriting, analytika, kód Vyvážený výkon/cena Pomalejší než 3.5 GPT-4o (omni) […]

Kdy (ne)zasahovat do PPC kampaní? Robot rozhoduje první

PPC kampaně nejsou sprintem, ale trpělivou plavbou, kterou vede algoritmus. V článku se podíváme, proč příliš časté zásahy do kampaní mohou uškodit výkonu, jak dlouho trvá fáze učení a co udělat pro to, aby vám reklamy skutečně vydělávaly, a ne jen utrácely rozpočet. Robot na prvním místě První „rozhodčí“, který určuje úspěch vašich reklam, není […]

Příliš časté slevy v kampaních: Pomocník nebo past?

Slevy bývají silným tahounem prodejů. Supermarkety by bez nich téměř nefungovaly, ale i tam jsou ale slevové akce pečlivě promyšlené. Ve své praxi se s tímto fenoménem setkávám pravidelně. A přestože mají slevy své opodstatnění, časté používání může vést ke slepé uličce. Problém slev: Lidé si na ně zvyknou Na českém trhu je sleva často […]

Vizuální identita (osmý díl)

Jedna z nejčastějších rad, kterou slyšíme, je, že důležitá je jednotná vizuální identita, která vyvolává emoce, zajímá zákazníky a pomáhá si zapamatovat značku. Tuto radu nijak nerozporuji, ale opět k tomuto tématu přistupuji s rozvahou. Logo a vybrané barvy postačí Zatímco komplexní brand manuál a obrandované propisky by vypadaly skvěle, pro mé aktuální potřeby to […]

Cenotvorba vzhledem k vašemu trhu

Cena produktů či služeb bývá často ožehavým tématem. A přitom bývá zároveň velmi podceňovaná.Na první pohled se to může zdát jednoduché: založím firmu, vytvořím produkt/službu, zahrnu do ceny náklady na výrobu nebo dodání, dám to na web, udělám marketing a hotovo. Začne se prodávat. Vy i já ale víme, že to tak nefunguje. Ceny mimo […]

(Ne)načasování trhu v marketingu

V investicích se často mluví o tzv. načasování trhu. Tedy o snaze předpovědět jeho vývoj a vhodně nakoupit či prodat. V praxi ale většina odborníků tento přístup spíše nedoporučuje. A podobná past číhá i v marketingu. Pojďme si říct, proč není vždy vhodné snažit se „načasovat“ trh, a jak může taková snaha vést ke špatným […]

Přesunout se na začátek