Kurzy vs. reklama: Co vám skutečně pomůže rozjet podnikání?
Byly ty kurzy vůbec k něčemu? A proč 5 000 Kč na reklamu může změnit vaši podnikatelskou budoucnost
Možná stále hledáte ten správný recept, jak podnikat. Tento článek vám může pomoct změnit úhel pohled a možná vás i trochu naštve. Ale vydržte až do konce.
Tolik kurzů, tolik očekávání. A výsledek?
Pravděpodobně jste stejně jako já prošli desítkami kurzů. Možná vás někdy napadne otázka: „Bylo to vůbec k něčemu?“
Za posledních 5 let jsem se stáhnul z online světa a věnoval se práci pro agentury, klienty a rodinu. Když jsem se začal vracet zpět (byť zatím jen na částečný úvazek), s překvapením jsem sledoval, jak moc se prostředí změnilo. A jak se změnili i ti, kdo kdysi začínali podobně jako já.
Měl jsem možnost sledovat vývoj stovek projektů. A jak to dopadlo?
- 65 % z nich už dnes nepodniká – buď skončili, nebo našli „jiný směr“.
- 25 % přeskakuje z oboru do oboru a stále se nedaří.
- Jen 10 % opravdu funguje – a i mezi nimi je jen hrstka, která má skutečný úspěch.
Z toho pohledu dostává otázka „byly ty kurzy k něčemu?“ zcela jiný rozměr.
Co kdybyste těch 20 000 Kč raději investovali jinak?
Řeknu to na rovinu: kdybyste před pěti lety místo do kurzů vložili 20–50 tisíc korun do jednoduché propagace na Facebooku nebo Googlu, možná byste dnes patřili k těm 10 % a nemuseli pálit svůj potenciál v zaměstnání.
Jasně, asi tím teď šlapu na spoustu kuřích ok, ale věřím, že to potřebujete slyšet.
Základ úspěchu? Web a jednoduchá reklama
Ať už to zní sebevíc jednoduše, pokud máte produkt nebo službu, která plní potřeby lidí, stačí vám:
- přehledný web,
- a základní reklama – na Google nebo Facebooku (dle oboru).
To je vše, co na start potřebujete.
Always-on kampaně – motor, který táhne
V době automatizovaných reklamních strategií dokážete i s 5 000 Kč měsíčně vydělat 10–20× víc. Pokud máte dobrý produkt, není výjimkou ani 100–500násobná návratnost.
„Always-on“ znamená, že vaše reklama běží pořád. Nepřestává. Nepřipomíná se jen při slevách nebo před Vánoci. A právě tahle kontinuita je klíčem.
⚠️ Poznámka: „Dobrý produkt“ neznamená, že se vám líbí. Znamená to, že po něm je poptávka, řeší konkrétní problém, ideálně v segmentu s nízkou konkurencí.
Neztrácejte čas (a ani peníze)
Pokud reklamu nastavujete jen občas nebo stylem „když je čas nebo peníze“, nejspíš budete tento článek číst znovu za dalších 5 let. A budete znovu řešit, proč to pořád nefunguje.
Nechci moralizovat, ale připomenu jednu důležitou věc: Facebook ani Google vám sice umožní reklamu snadno nastavit, ale neřeknou vám, jak ji nastavit správně. A nevadí jim, že u nich spálíte peníze bez výsledku. Hlavně že je spálíte u nich. 😉
Poznámka pod čarou: V tomto článku určitě nemluvím o odborných kurzech. 🙂 Ty jsou v mnoha oborech nezbytností.
Co dál?
Pokud chcete konzultovat, jestli se always-on kampaně hodí pro váš projekt, dejte mi vědět. Kapacitu mám omezenou, ale pár konzultací měsíčně zvládnu.
💬 A napište mi do komentářů. Myslíte si, že investice do kurzů vám pomohla víc než by pomohla pořádná reklama?
