4. díl, marketingová strategie, Marketingový deník

Marketingová strategie (čtvrtý díl)

Z předchozích článků mám už jasně ukotven startovní stav projektu, definovaný „cíl“ a časový rámec, ve kterém budu ověřovat jeho dosažitelnost. 

Dalším logickým tématem je, jak se posunout dál – tedy jaký bude náš další kurz je strategie.


Proč nemám strategii?🤥

Jak jsem zmínil v minulém článku, osobně se do strategie pustím až poté, co uvidím, že projekt má skutečný potenciál. 

Je to vlastně velmi jednoduché, byť to může znít v rozporu s běžnými radami. Když začínám s projektem, který má omezené možnosti – ať už časové nebo finanční – tradiční strategie působí jako kanón na velmi malého komára.

Během své pracovní historie jsem viděl a validoval řadu strategií. Ve 98 % případů, dokonce i u velkých projektů, se strategie uplatnila jen při prezentaci klientovi a poté „skončila v podpalubí“ s označením „v nedohlednu“.

Podstata je následující:

Navrhnout strategii je jedna věc, ale držet se jí a zároveň pružně reagovat na změny trhu, preference zákazníků či klientů, to už je úplně jiné téma, a často se to nedá jednoduše skloubit.


Odpovědí je strategické řízení 😲

Strategické řízení totiž reflektuje aktuální stav projektu a potřeby klientů či zákazníků, a reaguje na změny na trhu – které se v době vzestupu AI odehrávají téměř každý den. 

Místo striktního dodržování pevně sepsaného dokumentu dávám prostor svému úsudku a racionálnímu přístupu. Mohu s jistotou tvrdit, že efektivita takového strategického řízení je daleko vyšší než účinnost jakékoliv rigidní strategie. 

Takže momentálně nemám vypracovanou strategii a neplánuji se jí zabývat, dokud neuvidím, že to pro projekt skutečně má smysl. 🙂 

Poznámka autora: Pokud jste zástupcem větší či dokonce obrovské firmy a uvažujete, jak si ukousnout větší kus trhu, pak může mít smysl detailně propracovaná strategie. Otázka však zní: je to opravdu nutné? Pokud ano, jděte do toho. Pokud ale víte, co dělat a jste si jistí, že daný krok má smysl (máte k tomu třeba data), pak není důvod ztrácet čas sepisováním dokumentu – prostě to udělejte.


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek