Náhledový obrázek na téma PNO vs. dostatečná cílová skupina.

PNO vs. dostatečná cílová skupina

PNO, neboli „Podíl nákladů na obratu“, je technika, která se používá pro řízení marketingu zaměřeného výhradně na výkon. Prakticky řečeno, ukazuje nám, v jakém procentu se nám reklama vyplácí nebo vyplácet má. Příliš vysoké PNO straší nejen marketingové specialisty, ale i samotné klienty.

Ačkoliv je tato technika užitečná, není vždy vhodná. Někdy má své místo, jindy je spíše na škodě.

V tomto článku se ale na PNO podíváme z jiné perspektivy.

🚨 Vysoké PNO můžete mít i kvůli nedostatečné cílové skupině

Pokud patříte mezi podnikatele, kteří mají velmi úzce vymezenou cílovou skupinu, pak se pravděpodobně budete potýkat s vysokým PNO. Reklama se může jevit jako nevýhodná nebo neefektivní.

Je důležité si uvědomit, že pokud má Google (nebo jiná platforma) příliš malý okruh lidí, na které může reklamu zobrazit, nikdy nebude schopen naplno využít svůj potenciál. V takovém případě je nutné:

  • nastavit realistické očekávání ohledně PNO,
  • zvážit změnu nebo rozšíření marketingového mixu.

Facebook má v těchto situacích výhodu, protože dokáže s úzkými cílovými skupinami pracovat lépe (pokud se na jeho síti nacházejí). Ale i on potřebuje určité „pole působnosti“, aby reklama běžela efektivně.

🎯 Příliš úzké cílení může zvedat PNO

Vysoké PNO nemusí souviset jen s úzkým publikem. Problém může nastat i tehdy, když dáte reklamním systémům až příliš mnoho podmínek:

„Najdi mi ženu, 40 let, která se právě přestěhovala a kupuje si nové auto.“

Neříkám, že si s tím systémy neporadí. Ale nečekejte, že osloví dostatečně velký vzorek lidí, aby PNO bylo příznivé.

🧩 Závěr

Důvodů vysokého PNO může být mnohem více. Tento článek se ale zaměřil pouze na jeden z častých a přitom opomíjených: malé nebo přehnaně vymezené publikum.

Potýkáte se s vysokým PNO a nevíte si rady? Napište mi a zkusíme se na to spolu podívat.

A pokud máte jiný pohled na věc, napište mi komentář. Rád otevřu diskuzi. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přesunout se na začátek